Przejdź do głównej zawartości

Czytam głośno - Rumcajs

Oczywiście, nie sama sobie czytam głośno tylko Chłopcu. Ostanio przeczytałam, a Chłopiec wysłuchał "Rumcajsa". Ksiażka przypomniała mi moje dzieciństwo i oglądanie w tv bajek na dobranoc. Czytając książkę czekałam na pojawienie się Cypiska, co jednak nie nastąpiło.


Zaryzykowałabym stwierdzenie, że opowieść o Rumcajsie jest nie tylko dla dzieci. Pokazuje nie tylko fantastyczne przygody i uczy poszanowania i umiłowania przyrody, ale i piętnuje nasze ludzkie przywary, a szczególnie próżność. Szczególnie spodobało mi się kilka zdań, które sobie zanotowałam:

" Ja wiedziałem. Jeszcze na świecie panuje bezprawie. I choćby nawet ktoś pragnął być szewcem, musi zostać rozbójnikiem." 

***

"Hanka dobrze wiedziała, że ciężkie myśli odbierają siłę." 

***

"Kiedy kobieta robi coś, co przystoi mężczyźnie, odbiera mu to siłę. Odsuń się i tylko się do mnie pięknie uśmiechaj!"  (Rumcajs do Hanki)

Ostatnie, może nieco szowinistyczne, ale czy sprytne (w sensie: mądre!) kobiety tak właśnie nie czynią? ;-)

Pamiętacie Rumcajsa?

Komentarze

  1. Pamiętam te bajki. Chętnie bym nawet sama sobie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdanie nie mniej szowinistyczne niż miejsca parkingowe tylko dla kobiet ;) Ja wczoraj czytałam o piżmaku Serafinie i szczurze Ogryzku a Rumcajsa pamiętam i moje dzieci też go znają :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zawsze po publikacji posta z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze. Daj mi proszę znać, co sądzisz o tym, o czym piszę...

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie KTM "Pod gruszą? Pod palmą?"

Irlandia - 14 dni zwykłego życia

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie