Przejdź do głównej zawartości

Ciasto marchewkowe dla bezglutenowców i nie tylko

Mam przyjaciółkę, która musi stosować dietę bezglutenową i to ona była inspiracją do upieczenia ciasta marchewkowego z użyciem mąki gryczanej. Oczywiście mąka gryczana jest zdrowsza od pszennej, a więcej na jej temat możecie dowiedzieć się TUTAJ.
Ciasto marchewkowe to jedno z moich ulubionych ciast. Zwykle piekłam je w prostokątnej blaszce, ale tym razem użyłam silikonowej formy (z Biedronki) do babki.



Jak widać po minie Chłopca - smakowało ;-)

Przepis na ciasto marchewkowe pozyskałam z internetu, niestety nie zapisałam jego źródła - autora niniejszym przepraszam, ale nie podam, bo nie pamiętam.

Ciasto marchewkowe

1,25 szklanki oleju
4 jaja
2 szklanki drobno startej marchewki (mnie w tarciu wyręcza robot kuchenny)
2 szklanki mąki - u mnie gryczanej
2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody
2 łyżeczki cynamonu
orzechy, rodzynki

Jaja utrzeć z cukrem. Dodawać stopniowo mąkę, olej. Wymieszać z marchewką i pozostałymi składnikami. Piec 180 stopni przez ok. 40 minut

Polewa czekoladowa (wg przepisu mojej Mamy)

1 łyżka zimnej wody
1 łyżka kakao
1/3 kostki margaryny do pieczenia
4 łyżki cukru.
Wszystko rozgrzać, dobrze wymieszać.

Smacznego!

Komentarze

  1. Hmmm...kiedyś daaawno temu spróbowałam upiec ciasto marchewkowe i poniosłam klęskę.. :/ Ale to już było tak dawno temu, że chyba powinnam spróbować znowu... ;) Chciaż muffiny też by chyba fajnie wyszły? :) Smacznego i miłego wieczorku! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Follow by Email

Popularne posty z tego bloga

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie

Zpagetti

TUSAL październik i moje nowe sukulenty