Przejdź do głównej zawartości

Projekt 10 Zup - 1/2015

Zgodnie z zapowiedzią reaktywuję mój projekt 10 zup, który pierwotnie miał trwać od kwietnia do grudnia 2014r. i polegać na tym, że w tym okresie ugotuję 10 zup, których wcześniej nie gotowałam.
Nie przedłużając: oto pierwsza zupa

ZUPA SELEROWA (krem)



Składniki:
  • selery (ja dałam 5, ale ugotowałam naprawdę wielki gar zupy)
  • cebula
  • marchew
  • pietruszka
  • woda
  • sól 
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • kolendra lub natka pietruszki lub migdały (płatki) do posypania

Warzywa obrałam, cebulę pokroiłam w piórka i podsmażyłam na oleju, dodałam resztę warzyw oraz wodę i gotowałam aż zmiękły. Po ugotowaniu zmiksowałam i doprawiłam. Podałam posypaną kolendrą i pestkami słonecznika.  W sieci znajdziecie mnóstwo przepisów na selerową, ale ja żadnego z nich się ściśle nie trzymałam.

Zupa dla miłośników smaku selera. Na prawdę cechuje się bardzo charakterystycznym wyrazistym smakiem. Mi smakowała. 

Jeśli chcesz dołączyć do mojego projektu (a będzie mi bardzo miło) w komentarzu zamieść link do swojego posta o nowo ugotowanej zupie. Zapraszam!

Komentarze

  1. Mniam, też by mi smakowała, bo lubię seler :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! to mamy podobne upodobania kulinarne :-)

      Usuń
  2. Ciekawa jestem jej smaku, chyba ją kiedyś przyrządzę:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zawsze po publikacji posta z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze. Daj mi proszę znać, co sądzisz o tym, o czym piszę...

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie KTM "Pod gruszą? Pod palmą?"

Irlandia - 14 dni zwykłego życia

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie