Przejdź do głównej zawartości

Ulubiony dżem

mojego dziecka to Nutella ze śliwek. Prawdziwej nutelli nie kupuję, chociaż jej smak bardzo mi odpowiada(ł) ;-) a ja takie kremy to wyjadam łyżkami, niestety.
Przepis na tą ze śliwek znaleziony w internecie, niestety nie zanotowałam strony ani autora. Jeśli ktoś zna - proszę o wskazówkę w komentarzu, z przyjemnością umieszczę do źródła link.

Składniki:
2,5 kg śliwek  (ja kupuję fioletowe)
1 kg cukru
1 cukier waniliowy
200 g kakao

Wykonanie:
Ze śliwek usunąć pestki, a potem śliwki należy rozdrobnić - można w maszynce do mięsa,  można w robocie kuchennym. Odkąd mam blender, właśnie tego sprzętu używam do rozdrabniania śliwek. Śliwki umieszczamy w garze, dosypujemy cukier i 2 godziny odparowujemy na wolnym ogniu. Oczywiście mieszamy od czasu do czasu. Na końcu gotowania dodajemy kakao i cukier waniliowy, po wymieszaniu przekładamy do słoików i zamykamy. Ja jeszcze słoiki z zawartością pasteryzuję. 


Moje zapasy nutelli już gotowe - 20 słoiczków :-)

Komentarze

  1. Ciekawy przepis, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z nieba mi spadłaś, bo nawet dzisiaj mówiłam Pieronkowi, że gdzieś widziałam przepisy na dżem ze śliwkami i czekoladą. I musiałabym zrobić, bo mamy zapas śliwek.

    A u Ciebie z kakao, to nawet zdrowszy i sprawdzony do tego :).

    Oczywiście skorzystam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Daj koniecznie znać jak wyszedł i jak Wam smakuje!

      Usuń
  3. Właśnie kupiłam wczoraj trochę śliwek, i na pewno wypróbuję ten przepis :) w tym roku robimy z mamą sporo przetworów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci podpasuje ten smak!

      Usuń
    2. trochę zmieniłyśmy z mamą proporcje, ale jestem pozytywnie zaskoczona - konsystencja typowo nutellowo-kremowa, w smaku bardzo smaczna :)

      Usuń
    3. Bardzo miło mi to słyszeć :-)

      Usuń
  4. Spisuję, nie znałam przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam słabość do nutelli. Takiej ze śliwek nie robiłam. Kiedyś zrobiłam powidła i jakoś nie cieszyły się powodzeniem. Może dlatego przestałam się bawić w robienie przetworów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuję przepis! Od dawna mam w planie zrobić zamiennik nutelli, na razie miałam przepis z daktyli. Czy dobrze widzę? W Twojej śliwkowej wersji nie ma orzechów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma ani grama! Ps nie wiem czy brak orzechów to zaleta czy wada :-) ale nutelle Chłopiec je dosłownie łyżkami :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Zawsze po publikacji posta z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze. Daj mi proszę znać, co sądzisz o tym, o czym piszę...

Popularne posty z tego bloga

Wyzwanie KTM "Pod gruszą? Pod palmą?"

Irlandia - 14 dni zwykłego życia

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie