Przejdź do głównej zawartości

Kolacja (prawie)idealna

         Gotowanie nie jest moją wielką pasją, a już na pewno nie codzienne przygotowywanie posiłków. Ale lubię od czasu do czasu wypróbować nowy przepis. Moim ostatnim odkryciem kulinarnym jest gotowe ciasto francuskie (ze sklepu na B lub L), które do tej pory służyło mi wyłącznie do przyrządzania słodkości, a teraz umiem z niego wyczarować (ha!) kolację. Wszystko za sprawą przepisu na tuńczyka na francuskim cieście znalezionego na blogu kuchenny bajzel. Po oryginalny przepis odsyłam Was na blog Magdy, gdzie znajdziecie mnóstwo inspirujących przepisów. Przepis oryginalny dostosowałam do moich potrzeb i zawartości lodówki. Zamiast tuńczyka użyłam wędzonej siei, a zamiast zielonego groszku dałam obranego ze skórki i pokrojonego pomidora.  Efekt:

Na zdjęciu mały kawałeczek, reszta zniknęła tak szybko, że nie zdążyłam sfotografować.

Wykonanie dania jest super proste. Wystarczy:
1. Ciasto francuskie rozłożyć na blaszce, ponakłuwać widelcem i wstawić do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i piec 10 minut
2. Przygotować dodatki: w tym przypadku rybę wędzoną, pół puszki kukurydzy i obranego i pokrojonego pomidora, i je ze sobą wymieszać. Można też przygotować je oddzielnie i ułożyć według uznania na podpieczonym cieście.
3. Ciasto wyjąć z piekarnika, przygnieść widelcem jeśli się uniosło, posmarować niewielką ilością śmietany lub jogurtu.
4. Na cieście ułożyć dodatki, posypać startym serem (ok. 50 g) i posiekanym szczypiorkiem.
5. Piec 10-15 minut/220C lub do momentu zarumienienia się ciasta.

Innym razem zamiast ryby użyłam szynki wędzonej startej na tarce o dużych oczkach i też byłam zadowolona z efektu.
A czemu kolacja była prawie idealna? Jedynym minusem przyrządzania jej upalnym latem było ciepło wydzielane przez piekarnik ;-) 

 

Komentarze

  1. Głodny był ten aparat skoro tylko tyle zostawił...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli pragniesz urozmaicić swoją dietę i uczynić ja zdrowsza to możesz skorzystać z:

    Zielnik pierwszej pomocy - ebook

    Data publikacji: 01.01.2010
    Poradnik Zielnik pierwszej pomocy nie wyczerpuje oczywiście całej wiedzy, jaką gromadzę od lat, także podczas spotkań z ludźmi. Jest natomiast próbą częściowej odpowiedzi na częste pytania uczestników tych spotkań o możliwość nabycia książek o takiej tematyce. Jest też sposobem na to, by zachęcić do poszukiwań, podpowiedzieć jak w najprostszy sposób, np podczas wakacji, wykorzystać...

    Więcej na http://shilo.nextore.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda i ze zdjęcia i z przepisu smakowicie, jak tylko mój mężowaty naprawi mi piekarnik zrobię na kolację!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zawsze po publikacji posta z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze. Daj mi proszę znać, co sądzisz o tym, o czym piszę...

Popularne posty z tego bloga

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie

Podsumowanie wyzwania 10 x 10 jesień

W kratkę