Przejdź do głównej zawartości

Jak zmniejszyć dekolt bluzki i dopasować spodnie w pasie

szybko i bez użycia maszyny do szycia - mój sposób

Nie jestem krawcową i choć czasem coś szyję (tak, chodzi o ten worek na kapcie) lub przerabiam, najbardziej lubię szybkie sposoby na poprawę wyglądu moich ubrań. Kupując ubrania staram się zwracać uwagę na te wszystkie istotne szczegóły takie jak dopasowanie do sylwetki, skład materiału czy komfort noszenia, ale zdarza mi się przeoczyć zbyt duży dekolt czy nie dopasowanie w talii w przypadku spodni. Z obu tymi "wadami" poradziłam sobie w prosty sposób. 

Zbyt duży dekolt
Aby zmniejszyć dekolt w tej bluzce posłużyłam się cienką czarną gumką, którą wsunęłam w tunel powstały z odszycia dekoltu. Wszystko co musiałam zrobić to:
1. Przeciąć materiał po lewej stronie bluzki (na odszyciu)
2. Za pomocą malutkiej agrafki wciągnąć cienką gumkę 
3. Przyszyć końce gumek do odszycia.


u góry prawa strona bluzki, a na dole lewa



Nie mam zdjęcia "przed", więc musicie uwierzyć mi na słowo, że przed poprawką dekolt sięgał dużo niżej. Żeby nie pokazywać za dużo, wcześniej pod bluzką nosiłam dopasowaną koszulkę na ramiączkach. Teraz nie ma już takiej potrzeby.  

Odstające w pasie spodnie
Spodnie ładnie układające się na biodrach i udach a odstające w pasie i ten dylemat kupić czy szukać tych idealnych... Znacie to? Pomiędzy moimi biodrami a pasem jest dość duża różnica w obwodzie i rzadko kiedy spodnie leżą idealnie. Kiedy spodnie mają szlufki ratuję się paskiem, ale czasem, tak jak te - nie mają. Pomyślałam, że wykorzystam sposób, którym przerabiam wszystkie zbyt luźne w pasie spodnie Chłopca. Oto efekt:  

u góry prawa strona spodni, a na dole lewa


Raczej nie noszę bluzek wpuszczonych w spodnie, więc nie eksponuję paska tak jak na tych zdjęciach. Dzięki tej przeróbce nie mam też obaw, że pokazuję przy schylaniu się czy kucnięciu bieliznę. Sposób zmniejszania obwodu spodni jest identyczny jak opisany powyżej dla dekoltu, proponuję jedynie użyć grubszej gumki.   

Koniecznie dajcie mi znać czy przydał się Wam opisany tu sposób. Będzie mi też miło jeśli podzielicie się ze mną swoimi sposobami na zbyt duże dekolty i odstające w pasie spodnie. 
A jakby ktoś chciał zobaczyć jak poradziłam sobie z paskiem od torebki zapraszam TU . 

Komentarze

  1. Ja nie szyjąca. To co opisujesz niby proste a dla mnie czarna magia ;)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio, proste :-) odważ się a zobaczysz, że nie czarna magia. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo sprytny sposób i jednocześnie bardzo prosty :)
    A duża różnica w obwodzie bioder i pasa jest powodem do dumy (mimo, że czasem potrzebne są drobne poprawki krawieckie).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :-) z paskiem do spodni właściwie się nie rozstaję :-)

      Usuń
  3. Super pomysł z dekoltem bluzki i ze spodniami :) Ja z luźnymi w pasie spodniami też nieraz muszę sobie radzić..tyle, że zaszywam na zakładkę odpowiedni odcinek po bokach :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tej pory też stosowałam metodę z zakładkami, ale zupełnie nie nadaje się on do zmniejszania dekoltów :-)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Zawsze po publikacji posta z niecierpliwością czekam na Wasze komentarze. Daj mi proszę znać, co sądzisz o tym, o czym piszę...

Popularne posty z tego bloga

Irlandia - 14 dni zwykłego życia

Wyzwanie KTM "Pod gruszą? Pod palmą?"